perjantai 29. lokakuuta 2021

Glossybox lokakuu 2021

 * boksi saatu/ sisältää mainoslinkkejä



Halloween on nurkan takana ja lokakuun Glossybox sopikin teemaan oikein erinomaisesti. Boksi oli erityiskuvitetty naamiaisteemalla ja liikkeellä oli kahdenlaista kuvitusta. Ilmeisesti boksien sisältö oli erilaisesta kuvituksesta huolimatta sama. Boksin mukana tuli myös pahvinen venetsialaisnaamio, jonka sivuilla pystyi kiinnittämään itse narun tai kuminauhan. Hauska idea, sillä naamariahan voi näin ollen käyttää myös tulevan viikonlopun halloween kekkereissä.

Erityiskuvitettu boksi on myynnissä vielä kuun loppuun, joten jos tämän mielit itsellesi niin pari päivää on vielä aikaa. Tilaamaan pääset tästä* ja koodilla ANNA30 saat ensimmäisestä boksista (jatkuva tilaus) -30% alennuksen. Glossyboxin tilaajana on muuten mahdollista saada myös joulukalenteri alennettuun 99€ hintaan (norm ei tilaajille 129€). Suosittelen ehdottomasti käyttämään tämän alen hyödyksi, koska Glossyboxin joulukalenteri on tosi kiva ja meikkipainotteisempi. Lisäksi tuon Glossybox kuukausitilauksen voi aina perua milloin haluaa.




Ei mennä vielä boksin sisältöön, koska haluan teille myös avautua yhdestä asiasta ensin. Vaikka boksin sisältö itsessään olikin minusta kiva, niin sain vihdoin ja viimein tuntea omissa nahoissani Glossyboxin huonon asiakaspalvelun josta olen niin paljon saanut muilta kuulla. Tilannehan meni niin, että me muutettiin viime kuun vaihteessa. Laitoin muistaakseni vielä syyskuun puolella tai ihan lokakuun alkupäivinä viestiä sähköpostilla Glossyboxin pr-henkilölle, että lähettävät jatkossa boksit ja tulevan kalenterin uuteen osoitteeseeni. Viestiini ei koskaan vastattu. Koska tiesin, että kalenteri on pian tulossa, lähestyin heitä vielä kahdella eri viestillä (viikko viestien välissä aikaa) Instagramin kautta ja kerroin että osoitteeni on muuttunut. Pyysin myös kuittausta, että viestini on tavoittanut heidät, kun en kerran ollut saanut vastausta alkuperäiseen sähköpostiini. Näin että IG:n puolella molemmat viestini luettiin, mutta vastausta en saanut vieläkään.

Aloin jo huolestua kun kuukausi läheni loppuaan ja näin että muilla vaikuttajilla oli jo kalenteritkin hyppysissä. Kaksi päivää sitten sain suorastaan vähän töykeän sähköpostin sitten viimein Glossyboxilta ja kehoituksen hakea paketit mahdollisimman nopeasti postista ettei niitä palauteta heille takaisin. Ryntäsin postiin saamallani lähetystunnuksella, mutta toisen paketin tunnusta en tietenkään saanut. Kuinka ollakaan kaikki paketit oli lähetetty väärin osoittein, väärällä puhelinnumerolla ja sähköpostillakin, joten en tietenkään ollut saanut mitään noutoilmoitusta. Koko jupakasta jäi todella huono maku suuhun ja jos olisin maksavana asiakkaana tällaista joutunut kokemaan, niin en varmasti tilaisi kyllä boksia enää. En tajua miten voi olla niin vaikeaa pitää yllä hyvää asiakaspalvelua, kun se ei ihan tosi niin paljoa maksa vaivaa mutta asiakassuhteita maksaa kyllä senkin edestä! Mietin vakavasti lopetanko kokonaan yhteistyö Glossyboxin kanssa tästä sotkusta johtuen. Minusta sekä maksavia asiakkaita että yhteistyökumppaneita pitää pystyä palvelemaan hyvin ja kunnioittavasti. Ei tällä tavalla hällä väliä asenteella.

Mutta mennään sitten itse boksin sisältöön.




Boksin sisältö oli monipuolinen, mutta meikkipainotteinen mistä itse tykkäsin. Bongasin myös hauskan sattuman. Tuon samaisen hiuslakan ostin itselle testiin ihan pari viikkoa sitten, joten nyt mulla on myös matkakokoinen versio siitä. Jotenkin olisin kyllä toivonut enemmän teemaan sopivia tuotteita eli vaikkapa jotain tummaa luomiväriä, kasvotimantteja tai jotain, mikä pukisi tätä boksia nyt tähän naamiaisteemaan. Pari tuotetta siihen osui, mutta suurin osa boksista kyllä ei. Minusta näillä bokseilla pystyisi  tosi mahtavasti enemmän näyttämään sitä valittua teemaa, jos sisällön miettimiseen panostettaisiin eri tavalla. Toki en tiedä miten vaikaa niitä tuotteita on bokseihin saada, mutta teoriassa tykkäisin enemmän siitä että teema näkyisi.




Hey Honey beauty mask oli ilmeisesti ainoa tuote, joka boksien välillä oli eri. Pieni testituubi sisältää kosteuttavaa kasvonaamiota, joka sisältää hunajaa ja kultaisia nanopartikkeleita. Mä en ihonhoitotuotteissa itse innostu näin pienistä purkeista, koska varsinkin kasvonaamion kohdalla näin pienestä tuubista riittää yhteen, korkeintaan kahteen käyttökertaan.

Hiuslakka sen sijaan oli erittäin mieluinen, koska kuten sanoin olen tätä jo testaillut ja tämä on toiminut tosi hyvin. Antaa kivasti pitoa, mutta ei lähmää tai liiskaa hiuksia. Lisäksi tässä on tosi hyvä tuoksu! Tykkään ja oli kiva saada reissuilla mukaan tällainen matkakokoinen pullo. Pääseekin heti tänä viikonloppuna mun matkaan Helsinkiin.




Glazel Visage bronzer on vaalea aurinkopuuteri, jossa on seassa pieniä kimallehippuja. Itse tuote taisi olla peräti täysikokoinen, mistä plussaa. En kuitenkaan henkilökohtaisesti tykkään kimaltavista countour tuotteista, joten mulla ei tälle ole käyttöä. Uskon tämän kuitenkin sävyn puolesta sopivan hyvin suomalaiselle vaalealle iholle.




Eyeko Galactic lid gloss sävyssä Luna oli yksi boksin helmistä. Tämä super kimaltava kullanhohtoinen nestemäinen luomiväri sopii halloween ja pikkujoulumeikkiin. Alla näet swatchin. Tässä oli erittäin riittoisa pigmentti ja superisti kimalletta, joten jos et tämä silmillä loista tanssilattian tähtösenä niin et sitten kyllä millään. Ihmettelin sitä, että tuotekortissa luki tuotetta voitavan levittää boksin mukana tulleella siveltimellä. Minun boksissa ei kuitenkaan mitään sivellintä ollut.

Toinen boksin suosikkini oli Josephine Cosmetics The Bold matte liquid lipstick sävyssä Philou, joka on tosi kaunis viileä persikka/nude. Sävy kuivahtaa huulille nopeasti mutta ei kiristele tai kuivata. Applikaattori on myös tosi kätevä, valmiiksi littana ja sopivasti huulten muotoon mukautuva, joten levitys on super iisi. Tykkäsin!




Boksin sisältö oli mielestäni hyvä, vaikka tuo aurinkopuuteri ei itsellä käyttöön pääsekään ja kasvonaamio oli kooltaan tosi pieni. Hiuslakka ja nuo kaksi viimeistä meikkituotetta on jo hyviksi todettuja! Silti mieltä jotenkin kaihertaa tuo episodi pakettien kanssa ja se että niiden perään piti ensinnäkin noin paljon kysellä ja sitten paniikissa juosta pitkin kaupunkia etsimässä. Mitä sä ajattelet tällaisesta asiakaspalvelusta? Eikö asioiden kuitenkin olettaisi nykyään luistavan melko hyvin ja sitten kun tällaista huonoa palvelua saa niin se tuntuu erityisen huonolta?
13 kommenttia on "Glossybox lokakuu 2021"
  1. Joopa joo, ei yhtään yllätä kyllä kun on kyse Glossyboxista. En vaan olisi uskonut, että aspa on yhtä surkea myös yhteistyökumppaneita kohtaan. Onneksi kerroit ton kokemuksen ihan rehellisesti ääneen, vaikka onhan monet muutkin vaikuttajat puhuneet noista huonoista kokemuksista, eikä homma näytä muuttuvan.. Uskomatonta touhua! En itse ikimaailmassa enää tilaisi kyseistä boksia, kiitos sekä omien huonojen kokemusten että lukuisien muilta kuulemieni. Harmi, ettei siellä selkeästi edes haluta panostaa asiakaspalveluun ja muuttaa noita toimintapoja, sillä oon toki myös sitä mieltä, että jokainen ansaitsee sen toisen mahdollisuuden. Tässä tapauksessa myös Glossybox, jos siellä muutettaisiin noita toimintatapoja. En ymmärrä miten vuonna 2021 yhdelläkään yrityksellä on varaa tollaseen ja kertoo aika paljon yrityksen arvoista, kun asiakaspalvelun laatu on tota luokkaa. Mun omat kokemukset perustuu kuitenkin kahden vuoden takaiseen, eikä sen jälkeen selkeesti mikään oo muuttunut. Ei ne boksien hyvät sisällöt paljon lohduta, jos aspan vastaukset on tota luokkaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en kans voi uskoa että sama meininki jatkuu, varsinkin kun tästä on somessa puhuttu jo pitkään. Eli ei ole mikään kuukauden tai parin kestävä juttu vaan minusta nämä ongelmat on olleet jo vuosia tämän aspan osalta pinnalla...

      Poista
  2. Vähän tuntuu, että ovatko ulkoistaneet aspassa jonnekin ihan muualle ja siellä ollaan ihan ulalla koko hommasta. Mutta ei tuollainen peli kyllä vetelee. Jää tosi huono kuva koko firmasta.
    Mietin sitäkin, että onko Glossyn aspa sitten "ulkomailla", että esim suomen taitajia on vähän ja vastaukset kestää tai sitten käytetään Googlekääntäjää ja vastataan, mitä osataan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämäkin voi olla mahdollista, mutta toisaalta olen kyllä saanut esim instagramissa vastauksia ja viestejä ihan suomeksi, joten kyllä siellä joku suomitaitoinenkin on.

      Poista
  3. Mä sain tuta Dermosilin asiakaspalvelusta joka oli niin törkeää että en tule tilaamaan sieltä enää. Tilasin siis joululahjapaketin sieltä ja heti perään toisenkin tilauksen koska tuli lisäyksiä, ja samantein laitoin viestiä että hei yhdistäkää postarit näistä kahdesta. Bonuspisteitä oli sen verran että sain ilmaiseksi yhden tuotteen.
    No, postikulujen yhdistäminen ei onnistunut mutta mulle oli hyvitykseksi annettu lisää bonuspisteitä. Tämä ei mulle käynyt vaan peruin molemmat tilaukset ja tein yhden uuden johon olisin taas ottanut sen ilmaistuotteen. Mutta...multa oli viety kaikki pisteet!! Laitoin heti viestiä että hei missä pisteet, ne olivat vielä aiemmasta tilauksesta kerätyt ja jätin käyttämättä jemmaan. Mulle vastattiin tökerösti että sulla ei mitään pisteitä ollut. Olin vaan että ahah, äsken oli ja sain tilaukseen ilmaisen kasvoveden...no enpä jaksanut enää iltamyöhään vääntää vaan äänestin jaloillani ja jaan huonoa kokemusta eteenpäin. Somen aikana ei kannattaisi kohdella asiakkaita kuin paskaa. Itse en Glossyboxia tilaa koska olen lukenut vaan huonoa...se kalenteri olis ihan kiva mutta entäs jos joku tuote on rikki ja aspasta et saa vastaustaa...mieluummin ostan suoraan haluamani sitten muualta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huhhuh!! Olen aiemmin ollut ihan Dermosilin vakitilaaja ja tyytynyt palveluun. Olen puhunut brändistä ++ blogissani usein, kun kyselin menneisyydessä miten pääsisi heidän PR:ään mukaan viestiin ei edes vastattu. Parempi antaa kamaa vaan ihmisille ilmasiksi jotka aiemmin eivät koko firmasta ole kuulletkaan tai heidän palveluita ostanut. Ei oikein vakuuttanut joten en ole enää heiltä liiemmin tilaillut. Saan kaiken mitä tarvitsen omaan käyttöön muualta eikä rehellisesti mikään tuote nyt ole niin yli jonkun muun etteikö muualta voisi ostaa.

      Poista
    2. Mä olen ollut kerran yhteydessä Dermon aspaan kun siellä oli sotkettu mun ja jonkun toisen asiakkaan maksutietoja keskenään. Heidän vastauksensa olivat ylimielisiä ja töykeitä, ja kun lopulta selvisi että moka oli tosiaan tapahtunut heidän talousosastollaan, ei asiaa edes pahoiteltu millään lailla. Ei jäänyt kovin hyvä maku tuosta, ja olenkin tilannut nykyään tuotteeni muualta. En ole kyllä jäänyt mitään heiltä kaipaamaankaan kun kaikkien suosikkieni valmistus on lopetettu... ��

      Poista
    3. Oi siis mitä ihmettä! Onpa töykeää meininkiä myös Dermosililla. Ekaa kertaa kuulen tällaista mutta meni kyllä itseltäkin ostohalut tästä syystä. Kyllä asiakaspalvelun täytyy nykyään olla ensiluokkaista eikä tuollaista jopa suoraan naamaan päin valehtelua. Harmi Taina että sulla noita pisteitä ei hyvitetty ja äksyiltiin tuolla tavalla. Ei kenenkään asiakkaan pitäisi sellaista joutua kokemaan!

      Poista
    4. Valitin tuosta tapahtumasta vielä uudemman kerran Dermolle niin vasta sitten sain pisteet takaisin ja pahoittelut että moka on heidän. Mutta mitä se enää hyödyttää kun nyt ne pisteet jäi sinne roikkumaan...pitää miettiä uudemman kerran tilaako sieltä enää joululahjoja.

      Poista
  4. Asiakaspalvelu on kyllä ihan omaa luokkaansa =( Olen useamman kerran laittanut viestiä milloin mistäkin (tuote puuttuu, rikki yms) ja aina on tullut ensimmäiseksi vastaus todella yleisellä tasolla ja vastaamatta kysymykseen, tyyliin "pahoittelut, että saamasi tuote ei ole mieluinen, olemme kuitenkin yllätysboksi ja kaikki ei aina voi olla itselle mieluisia". Muutaman kerran kun ottaa vastaan tällaisia automaattivastauksia, olen laittanut viestiin pyynnön että haluan että viestiini vastaa oikea ihminen. Yleensä tämän jälkeen olen saanut vähän järkevämmän vastauksen, mutta yleensä silti varsinainen asia tai reklamaatio on hoidettu huonosti. Ei jatkoon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaadin myös joskus esimiehen puhelinnumeroa että olisin voinut selvittää mistä huono palvelu johtuu tai mihin päättömät vastaukset perustuvat, sellaista ei koskaan ollut tarjota.

      Poista
    2. Ou nou, ei kuulosta hyvältä ollenkaan! Jännä, tulee ihan tunne ettei niitä viestejä edes lueta vaan laitetaan joku automaattivastaus tulemaan ja toivotaan että sillä saadaan sitten asiakas hiljaiseksi. Eihän se homma nyt noin pelitä hyvänen aika. Ja totta kai jos tuote on rikki tai tuote puuttuu, niin ihan aiheesta sitä reklamoidaan. Maksavana asiakkaan on oikeus saada tuote myyntikuntoisena, ei rikkinäisenä.

      Poista
  5. Taattua Glossyboxin asiakaspalvelun "laatua"

    VastaaPoista